Розчищення підводної акваторії порту

Акваторія порту – це досить велика водна територія, що включає підходи до порту, рейд і внутрішню гавань, в якій розташовуються причальні конструкції для навантаження або розвантаження суден.

Словом, це зона водної стихії, яка надає можливість для маневрування і стоянки суден, позначена певними межами. Складно уявити, скільки підводного сміття, затонулих предметів накопичується на дні акваторії протягом певного експлуатаційного періоду. Для суден, особливо маломірних, загублені якоря, поодинокі камені, колоди-топляки, шматки ґрунту представляють навігаційну небезпеку, яку прийнято називати випадковою. Щоб виключити будь-які, навіть дрібні випадковості, а також збільшити прохідність підхідних каналів для всіх типів суден і проводиться планове очищення акваторії причалів і очищення акваторії портів від сторонніх предметів. Підхідні канали дають можливість підходу судам до місця швартування, яке знаходиться в стороні від основної водної акваторії (річки, моря). У момент проходження суден каналом суднові хвилі руйнують канальні укоси, розмиваючи їх. Також на стан підхідних каналів, особливо відкритих, що не мають огорожі, впливають течії, струменеві потоки води, що створюються рухом судна. З цих та інших причин вимощення укосів поступово руйнується, судноплавні глибини каналів зменшуються. Це теж знижує прохідність підхідних каналів і вимагає постійного контролю, а також відповідних днопоглиблювальних робіт. Здається, що проблема немає вирішення. Але прибирання підводного сміття і усунення замулювання – це все те, чим займаються спеціальні водолазні команди, які мають досвід і професійне обладнання.

Розчищення підводної акваторії порту

Що тільки не витягують із дна морського та річкового фахівці – водолази! Це і якірні ланцюги, якоря різних величин, кранці. Але бувають і зовсім небезпечні знахідки, особливо в тих акваторіях, де проводилися військові дії – це можуть бути міни, великокаліберні артилерійські снаряди. Очищення акваторії – це не просто важлива робота, але часом досить небезпечна, а іноді така, що захопоює, завдяки дивним сюрпризам, які часом підносить дно акваторій. Зовсім недавно, точніше в листопаді 2012-го року, русло річки Північний Донець буквально «ощасливило» одночасно і водолазів, і палеонтологів. Водолази із міста Щастя, яке розташоване у Луганській області, в ході очисних робіт русла місцевої річки виявили кістки справжнісінького стародавнього мамонта. Фрагменти скелета мамонта були не єдиним приводом для подиву і радості. Водолази також знайшли кістки древніх бізонів і слонів, які проживали на цій території понад 30-ть тисяч років тому. Зрозуміло, навігаційну небезпеку подібні знахідки не представляють, а ось історичну цінність – безумовно. Словом, підводні роботи з очищення акваторії часом можуть не тільки допомогти в нормальній експлуатації акваторії портів, причалів, а й дати унікальний матеріал для історичних, археологічних та інших, зовсім не судноремонтних, але також важливих досліджень.

Регулярне чищення акваторії, внутрішньої і зовнішньої, стала невід’ємною частиною життя всіх сучасних портів світу. Як одне із найважливіших заходів щодо забезпечення нормальної, безперебійної роботи, очищення акваторії необхідне з багатьох причин: в першу чергу для зниження ризиків пошкоджень підводної частини судна від великих затонулих предметів, а також для збільшення прохідності підхідних каналів. Крім того, очищення акваторії є обов’язковим і в цілях екологічної безпеки, яку контролюють як державні органи, так і громадські організації.

Меню