Герметизація кінгстонних ящиків для ремонту і заміни клапанів, клінкетів

Будь-яке судно вимагає періодичної заміни суднової арматури, особливо – запірної і її елементів, які призначені для перекриття потоків навколишнього середовища.

Регулярно необхідно міняти запірні клапани та клінкети, щоб уникнути ризиків, адже усунення водотічності – це запорука нормальної експлуатації судна. Усунення аварійних ситуацій, пошкоджень підводної частини корпусу судна можливо як в доці, також і на плаву, все залежить від виду і складності пошкодження.

Герметизація кінгстонних ящиків для ремонту і заміни клапанів, клінкетів

Трохи докладніше про клапани, клінкети і про те, як проводиться герметизація кінгстонних ящиків.

Поняття “клінкет”

Клінкет – це спеціальна засувка клапана, яка служить для перепуску водного середовища в трюмах, з одного відділення в інше. Прохід закривається одностороннім клиновидним затвором або двостороннім клином, що забезпечує певну герметичність і знижує локальний опір води, що проходить через запірний орган. Існують різновиди клінкетних засувок: з ручним або з дистанційним управлінням. Клінкети, що мають дистанційне керування, як правило, забезпечені ручним керуванням, яке дублюється, а також датчиками положення запірного органу. Клінкети в порівнянні з клапанами мають набагато меншу силу гідравлічного опору, проте при помірному тиску водного середовища, успішно виконують свою функцію.

Поняття “запірний клапан”

Запірний клапан – це одна з безлічі частин запірної арматури, що призначена для повного або часткового, регульованого перекриття потоку робочого середовища. Запірні клапани дуже прості за конструкцією, забезпечують надійну герметизацію в запірному пристрої. За допомогою запірного клапана можна пустити або зупинити потік рідкого середовища по трубопроводу, а управління ним здійснюється або вручну, або за допомогою електроприводу.

Герметизація кінгстонних ящиків для ремонту і заміни клапанів, клінкетів

Поняття “кінгстон”

Кінгстон – це, власне, теж позначення клапана, але на судах. Як правило – це і є запірний пристрій, точніше донна забортна арматура, в яку входять все ті ж клінкети або засувки, а також затвори. На судні кінгстони прикріплюються до кінгстонних ящиків, у яких отвори закриті ґратами. Таким чином, система захищена від попадання повітря всередину. Якщо трапляються аварійні ситуації, то скидання води відбувається через відкриті кінгстони за борт.

Способи герметизації кінгстонних ящиків

Герметизація кінгстонних ящиків для заміни клапанів, клінкетів виконується декількома способами. Є технологія, яка полякає на установці герметизуючої сталевої заглушки прямо на місце кінгстонної решітки. Подібна заглушка виготовляється за потрібним шаблоном і монтується за допомогою мокрого зварювання. Потім у герметичному пристрої ремонтуються або замінюються пошкоджені елементи, такі як клінкети або затворні клапани. Після проведеного ремонту і заміни, заглушка знімається. Такий метод дозволяє проводити заміну клапанів без ризику пошкодження цілісності судна, тому всі роботи можуть проводитися без нагляду Регістру. Також для герметизації можуть використовуватися й інші види пластирів, наприклад, м’які. Все залежить від умов проведення ремонту, а також від обсягу робіт. Якщо кінгстонна шахта надійно герметизована і осушена, то ремонт або заміна водозабірної арматури проводиться якісно і досить швидко.

Популярні питання-відповіді до теми “Герметизація кінгстонних ящиків для ремонту і заміни клапанів, клінкетів”

❓Що таке кінгстон, клапан і клінкет?

Кінгстон – це засувка або клапан, який перекриває доступ до суднової систему, що сполучається з забортною водою. У суднобудуванні використовується кілька конструкцій кінгстонів. Найбільш популярні – клапани і клінкети.

Клапан – це запірна і регулююча арматура, призначена для повного або часткового перекриття потоку води.

У свою чергу, клінкет – це спеціальна засувка клапана, яка служить для перепуску водного середовища в трюмах, з одного відділення в інше.

❓Коли потрібно проводити заміну запірних клапанів і клінкетів?

Заміну донно-забортної арматури (клапанів і клінкетів) варто проводити у випадках:

  • Протікання води при закритому кінгстоні і протіканні сальникаа.
  • Негерметичністі в з’єднанні корпусу-кришки або фланцевому з’єднанні з корпусом судна.
  • Заклинюванні штока.
  • Тріщин і дефектів клапанів і клінкетів.
  • Корозійних та ерозійних зносів донно-забортної арматури.

Заміна зношеного або пошкодженого обладнання здійснюється в доці. Однак, у випадку аварійної ситуації, можна вдатися до методу герметизації кінгстонних ящиків спеціально навченими водолазами. Після цього проводиться аварійний ремонт клапанів або клінкетів.

❓Як виконується герметизація кінгстонних ящиків для заміни клапанів і клінкетів?

Заміну донно-забортної арматури (клапанів і клінкетів) варто проводити у випадках:

  • Перший спосіб – установка герметичної заглушки зі сталі прямо на місце кінгстонної решітки. Такого роду заглушка робиться на поверхні за схемою і встановлюється водолазами за допомогою технології мокрого зварювання. Потім в герметичному пристрої можна провести аварійний ремонт донно-забортної арматури (клапанів і клінкетів).
  • Другий спосіб – установка заглушки (пластиру) з м’яких матеріалів, наприклад гуми. Схема установки заглушки аналогічна як і подальший аварійний ремонт

Вибір способу залежить від умов проведення ремонту, а також від обсягу робіт на судні. Крім того, всі роботи не несуть ушкоджень кораблю і можуть проводиться без нагляду Регістру.

Меню