Підводний огляд підводної частини корпусу судна на плаву

Всі без винятку судна піддаються впливу водної, морської стихії, а їх конструктивні елементи зношуються і потребують постійного профілактичному і плановому ремонті.

Підводний огляд підводної частини корпусу судна на плаву

Для того, щоб судно перебувало у стані постійної експлуатаційної готовності, необхідно в певні терміни проводити огляд, в тому числі підводний огляд, і своєчасні ремонтні роботи.

Підводний огляд – це планова, або позапланова, але необхідна в силу певних обставин інспекція, експертиза ризиків. Підводна інспекція Підводна інспекція стану корпусу судна – це процедура яку потребує кожне судно, незалежно від його типу і вантажопідйомності. Підводний сюрвей отрібен для оцінки загального та детального технічного стану підводної частини корпусу судна перед докування, перед покупкою або продажем судна, а також як обов’язкова частина комплексу заходів, затверджених класифікаційними товариствами.

Підводний огляд підводної частини корпусу судна на плаву

Інспекція суден проводиться в доці, а також на плаву. Згідно з офіційними правилами підводний огляд (опосвідчення), а також оцінка стану підводної частини корпусу судна, коли воно знаходиться на плаву, можлива лише при наявності спеціального інструментарію та обладнання, за допомогою якого повинні проводитися заміри, відео і телевізійна зйомка, система трансляції зображення на монітор в режимі реального часу (CCTV або підводне телебачення). Подібна дефектация судна на плаву без необхідності докування, дає можливість провести якісний огляд обшивки корпусу, крім того перевірити його протекторний і катодний захист, кріпильні деталі, стан листів у зовнішній обшивці, визначити наявність і локалізацію вм’ятин, тріщин або розривів, здійснити огляд кінгстонних решіток, виконати огляд гвинто-рульового комплексу з виміром просадок підшипників баллера пера керма і дейдвуда. Інспекція суден на плаву дозволяє швидше виявити можливі ризики і чіткіше визначити перелік майбутніх ремонтних робіт.

Підводний огляд підводної частини корпусу судна на плаву

Кожне судно індивідуальне, у кожного із них своя історія і доля. Саме тому кожен раз підводний огляд проводиться з урахуванням особливостей об’єкта.

У більшості випадків підводна інспекція судна здійснюється під наглядом інспектора класифікаційного товариства, а водолазні компанії, що виконують інспекцію, заздалегідь пройшли перевірку на компетентність в необхідному класифікаційному товаристві і мають на руках визнання даного органу на виконання робіт по огляду суден.

Ось приблизний опис переліку заходів, які проводять водолази, коли необхідно провести підводну інспекцію судна:

  • Як правило фахівці-водолази, оснащені спеціальним інструментом і відеообладнанням, відповідно до затвердженої програми обстеження, занурюються на потрібну глибину.
  • Потім за допомогою апаратури інспектору показуються ті місця і об’єкти, які потрібно перевірити.
  • Інспектор спостерігає за оглядом і постійно бачить зображення на своєму екрані, також він може коригувати роботу водолазів і направляти їх дії. Оглядається підводна частина корпусу, донні і бортові отвори, бортові кили, зварні шви, гвинто-рульової комплекс, заклепкові з’єднання і багато іншого, словом все, що вимагає перевірки та інспекції.
  • Ретельному огляду піддаються гребні гвинти, оцінюється їх стан, визначається наявність або відсутність тріщин, корозії на поверхні лопатей.
  • Якщо є необхідність обговорення спірних моментів, більш детального і повторного обстеження, всі виявлені дефекти фіксуються за допомогою фотозйомки та відеозапису.
  • Також підводний огляд (опосвідчення) може виявити вм’ятини корпусу, які фахівець-водолаз заміряє за допомогою бухтіномера, магнітних рейок та інших спеціальних інструментів.
  • Буває, що підводна інспекція супроводжується одночасними ремонтними роботами у разі, якщо дефекти можна усунути прямо відразу, на плаву. Такий частковий і терміновий ремонт допомагає продовжити надійність експлуатаційних характеристик судна і значно знижує аварійні ризики.
Меню