Підводне очищення корпусу судна, очищення і полірування гвинтів

Біохімічна корозія, яка завдає величезної шкоди корпусу судна, та й іншим морським спорудам, сьогодні завдає чимало проблем судновласникам.

Підводне очищення корпусу судна, очищення і полірування гвинтів

Дно корпусу судна, яке повертається з довгого плавання, виглядає як величезне «поселення», колонія водоростей та інших морських організмів. Незважаючи на сучасні засоби, які покликані захищати судно від обростання, подібний наріст може досягати 500 міліметрів в товщину, а часом і більше. Втрата швидкості досягає 30% від номінальної, при цьому на стільки ж зростає і витрата палива. Регулярне підводне очищення судна дозволяє відновити початкову швидкість на 95-98%, відповідно зменшити витрати на паливо, які, як правило, складають майже половину експлуатаційних витрат. Також є доцільним очищення і полірування гвинтів: по-перше, зменшується кавітація, яка руйнує поверхню гвинтів, по-друге, ефект економії витрат той же, що і при очищенні, а часом навіть вище. Саме тому підводне очищення корпусу судна, очищення кінгстонних решіток та інших конструктивних елементів нарочуд затребувана сьогодні в усьому світі.

Переваги підводного очищення корпусу судна

Підводне очищення корпусу, очищення гвинта, очищення кінгстонних решіток та інших конструктивних елементів, які зазнали обростання, сьогодні не вимагає докування. Планове підводне очищення корпусу в міждоковий період дуже вигідне економічно, наприклад, подібні заходи можуть заощадити судновласнику танкера водотоннажністю 50 тонн до 900 тонн палива на рік. Ось короткий перелік результативності такої процедури, як підводне очищення.

  • Зменшується вага об’єкта, отже збільшується маневровість і швидкість;
  • Поверхні підготовлені до проведення інспекцій або ремонтних робіт;
  • Зменшується витрата палива;
  • Збільшується загальний термін експлуатації судна.

Підводне очищення корпусу судна, очищення і полірування гвинтів

Сучасне підводне очищення корпусу судна проводиться новими, ефективними способами, при цьому не відкидаються старі, перевірені часом.

Метод гідродинамічної кавітації

Метод гідродинамічної кавітації видаляє обростання з поверхні судна, зберігаючи його лакофарбове покриття. Метод дозволяє проводити підводне очищення судна там, де це неможливо зробити механічним способом. Гідродинамічна кавітація ефективна там, де потрібне очищення ГРК, кінгстонних решіток, очищення кінгстонних ящиків та клапанів і так далі. Гідрокавітація як технологія своїми витоками сягає далекого 1894-го року, а право авторства належить англійському інженеру Фруде. Як простий приклад кавітації можна привести звичайне кипіння води, коли тиск пари зрівнюється з тиском зовнішнього середовища і з’являються бульбашки, які рухаються в зону більш високого тиску. При такому переміщенні бульбашки немов закриваються, створюючи сильну ударну хвилю. Принцип роботи установки гідрокавітаційного очищення заснований на силі високошвидкісного ударного струменя, який подається під певним тиском. Парогазові бульбашки потрапляють на поверхню, яку необхідно очистити, згортаються. Виникає при цьому ударна хвиля, що очищує корпус та інші конструкції від іржі і обростання. Підводне очищення корпусу за допомогою гідрокавітаціонной установки видаляє всі без винятку види обростань, іржі, фарби, а ще однією перевагою, якою володіє гідрокавітаційне обладнання, є його абсолютна екологічна безпека.

Підводне очищення корпусу судна, очищення і полірування гвинтів

Метод механічного очищення за допомогою гідравлічних металів

Метод механічного очищення за допомогою гідравлічних металів незамінний при тяжкому ступені обростання, а також тоді, коли судно потрібно почистити дуже швидко, під час стоянки або на рейді в порту. Підводне очищення за допомогою гідравлічних металів, із застосуванням браш-машини із гідравлічним приводом заснована на дії обертової машинки, забезпеченої спеціальною щіткою. А щітка, в свою чергу, приводиться в рух роботою гідравлічного двигуна. Коаксіальний шланг подає гідравлічну рідину від насосної установки, яка розташовується над водою. Спеціальна конструкція щітки дозволяє їй щільно прилягати, немов присмоктуватися до поверхні, яка очищається. Брашкарт -щітки здатні виконувати очищення як горизонтальних, так і вертикальних поверхонь, а також можуть видалити практично всі види обростань (раковини молюсків, водорості та інші), що існують. При досить потужному впливі на поверхню брашкарт-машини основне покриття корпусу не наражається на ризик ушкоджень. Це пояснюється спеціальними матеріалами, з яких зроблені браш-щітки. Також, залежно від виду обростання, підбирається рівень жорсткості щіток, таким чином, лакофарбове покриття практично не пошкоджується.

Популярні питання-відповіді до теми “Підводна очищення корпусу судна, очищення і полірування гвинтів”

Що таке очищення корпусу судна?

Очищення корпусу судна – це процес видалення з корпусу судна продуктів корозії, старого лакофарбового покриття, обростань водоростями і морськими організмами, який проводиться на плаву (під водою) і в доці. Спосіб очищення корпусу залежить від необхідного ступеня очищення і стану обшивки судна: характеру, товщини і міцності шару продуктів корозії, старого лакофарбового покриття і обростання.

Навіщо проводитися очищення корпусу судна?

Біохімічна корозія, обростання водоростями та морськими організмами завдає великої шкоди суднам. Корозія чревата появою підводних пробоїн, через які вода може швидко надходити в корпус корабля і привести до трагічних наслідків. У свою чергу, нарости серйозно погіршують ходові властивості судна, знижуючи його швидкість і збільшуючи витрату палива на 30%. Таким чином регулярне очищення корпусу судна і усунення корозії дозволяє:

  1. Збільшити термін служби корпусу судна і його гвинтів.
  2. Зменшити ризик виникнення аварійних ситуацій в море.
  3. Збільшити економію палива.
  4. Збільшити швидкість судна.
  5. Зменшити навантаження на двигуна і уповільнити їх знос.

Які існують способи очищення корпусу судна?

Сьогодні існують такі способи очищення корпусу судна: механічне, хімічне та термічне очищення. Кожен з цих способів має свої підвиди і застосовується в залежності від ситуації. При цьому очищення судна під водою здійснюється механічним методом, в тому числі за допомогою гідродинамічної кавітації. Фахівці нашої кампанії використовують спеціальне обладнання – систему Brush-Kart. Система Brush-Kart з трьома чистять головками дозволяє очищати до 1500-2000 м2/год смугами по 1,25 метра завширшки і до 12 метрів завдовжки.

Як проводиться очищення корпусу судна під водою?

Для проведення очищення корпусу судна під водою, очищення гребних гвинтів і кінгстонних решіток водолазні компанії застосовують ручну або машинну механічну очищення. У своїй роботі ТОВ «Дайвінг Марін Сервіс» використовує гідравлічне обладнання від компанії Piccard Divers – систему Brush-Kart, яка дозволяє швидко впорається з біохімічної корозією.

Коли необхідно проводити очищення корпусу і гвинтів судна?

Рекомендується проводити очищення корпусу судна і його гвинтів в таких випадках:

  1. Після повернення корабля з тривалого рейсу
  2. При помітному зниженні швидкості судна і підвищенні витрат пального.
  3. При зниженні ефективності роботи системи охолодження на судні.
  4. Перед проведенням планових підводних інспекцій.
Меню