Бездокове усунення водотічності в підводній частині корпусів суден
Якщо на сучасному судні виявлена теча, то, зрозуміло, повинні бути вжиті всі заходи щодо її усунення. Ремонт у доці або бездоковий ремонт і водолазні роботи – рішення повинно прийматися швидко з урахуванням всіх об’єктивних обставин.
Часом теча небезпечна не тільки для вантажу, що перевозиться, а й для самого судна і може спричинити його загибель. Водонепроникність судна – це основний параметр його плавучості і надійності експлуатації. Плавучість залежить від стану зовнішньої обшивки, перегородок, кришок люків і інших конструктивних елементів. Найбільш небезпечними вважаються підводні пробоїни, оскільки саме через них вода може проникнути в корпус, причому дуже інтенсивно.
Причинами, за якими може бути порушена водонепроникність, зниження плавучості, і які є приводом для того, щоб було проведено бездокове усунення водотічності, можуть бути:
- Випадкові ушкодження, наприклад пошкодження обшивки, коли судно сідає на мілину;
- Пошкодження, які отримує судно при плаванні в льодах і в інших складних умовах;
- Корозійний знос, стрімка хитавиця, інтенсивна вібрація і, як наслідок – зміна щільності зварних з’єднань;
- Виразкова корозія зовнішньої обшивки і настилів;
- Несправність трубопровідних систем, які пов’язані з донною і забортною арматурою;
- Удари об причал при невдалому швартуванні;
- Зіткнення суден.
Усунення водотічності проводиться і в процесі планового ремонту, і в умовах безпосередньої експлуатації судна, тобто здійснюється ремонт без докування. Бездокове усунення водотічності в підводній частині корпусів суден дуже важливе з багатьох причин. Наприклад, підводне зварювання та різання дозволяє значно скоротити тимчасові і матеріальні ресурси, так як не вимагає постановки судна в док. Також бездокове усунення водотічності – часом єдиний спосіб відновити плавучість зафрахтованого судна (чартерні рейси) і дотримати правило always afloat – завжди на плаву. Крім того, якщо трюми судна повністю завантажені, точне місце течі виявити без допомоги водолазів практично неможливо. Саме в таких випадках водолазні роботи, підводне зварювання та різання, інші види належних робіт вирішують проблему втрати плавучості. А ті види робіт, які не можуть бути виконані у воді, в «мокрих» умовах, виконуються в кесоні – в сухій камері, що також не вимагає докування.
Залежно від інтенсивності, характеру і доступності течі, її усунення може бути виконано різними способами:
- накладенням герметичних пластирів;
- чопуванням;
- установкою дублерів (із застосуванням підводного зварювання);
- проварюванням тріщин.
Після усунення водотічності корпусу шляхом накладення пластиру або чопування, при наявності доступу у танк або інше приміщення судна, куди надходила вода, рекомендується установка цементного ящика, накладення дублера або виварювання водонепроникного короба навколо пошкодженої ділянки. Дані конструкції повинні бути видалені, а корпус – належним чином відремонтований при першому ж докуванні судна.
Останні новини
- Обслуговування рибозахисних споруд 09.05.2020
- Підводне обстеження гідротехнічних споруд 02.05.2020
- Очищення корпусу судна з використанням системи Brush-Kart 18.04.2020